sobota, 28 kwietnia 2012

Gdzie kupić srebro?

Przychodzi ten moment, że człowiek w końcu stwierdza, "dobra trzeba to kupić" i tu pojawia się dylemat. Gdzie kupić, żeby nie dać się oszukać? Gdzie kupić, żeby kupić jak najtaniej? I wreszcie co konkretnie kupić sztabki czy monety?

Przede wszystkim najlepiej cenowo to chyba na allegro - w takim wypadku bardzo uważnie czytamy komentarze [zwłaszcza te negatywne i neutralne]. Ceny na allegro dużo niższe nie będą więc jak dla mnie poziom ryzyka ws. do ceny jest zupełnie nieopłacalny.

Pozostają dealerzy metali szlachetnych i same mennice. O ile w Mennicy nie ma strachu, to spodziewać się możemy sporo wyższych cen niż u dealerów.

Sami dealerzy, zwykle mają porządne strony z możliwością zakupu towaru online, spory asortyment i jakieś dane kontaktowo-rejestracyjne. Wystrzegać się jedynie należy dostawy terminowej [dotyczy chyba tylko złota].

Jeśli jesteś świeży w temacie polecam www.goldblog.pl gdzie znajdziesz całą masę przydatnych informacji, porównywarki cenowe oraz forum z opisami poszczególnych dealerów, obsługi, jakości oferowanego towaru itd.

Jeśli nie masz czasu ani ochoty na szukanie i kopanie po forach polecam Ci mojego dealera, który ma w ofercie srebro inwestycyjne - Pan Adam oferuje dość zróżnicowany asortyment w bardzo przystępnych cenach. Przyznam, że miła obsługa i 100% kontakt telefoniczno mailowy pozwala mi spać spokojnie po zamówieniu kolejnej partii kruszcu.

Co zamawiać? Sztabki są całkiem niezłe, żeby nacieszyć oko, estetycznie wykonane i ładnie zapakowane [w kapsle lub folię]. Przyznam szczerze, że sztabki od dealera podanego wyżej podobają mi się najbardziej, ze wszystkich posiadanych. Trzeba jednak pamiętać, że kupujemy coś co w dalekiej przyszłości będziemy próbowali sprzedać. Nie wiemy czy sytuacja nie zmusi nas do wystawiania srebra np. za granicą.
Pod kątem sprzedaży bardzo dużą rolę odgrywa rozpoznawalność.

Obecnie najbardziej rozpoznawalne są monety bulionowe: Wiener Philharmoniker, American Eagle, Maple Leaf i kilka innych. [po kliknięciu na nazwę zobaczysz jak wygląda dana moneta].

Zakup tego srebra inwestycyjnego daje pewne poczucie jego zbywalności w przyszłości [chociaż myślę, że jeśli ma się sztabki to też się je da upłynnić - zwłaszcza, że coraz więcej dealerów wprowadza opcję odkupu srebra od swoich klientów po cenach prawie rynkowych].

W ten sposób w kilku postach przedstawiłem podstawy Systemu nr 1 - oczywiście w miarę możliwości będę to systematycznie uzupełniał, ale myślę że na chwilę obecną można już robić pierwsze nieduże inwestycje [dla chcących temat zgłębić szybciej polecam lekturę podanego wyżej GoldBloga].

Przykładowe sztabki mogą wyglądać np. tak [kliknij aby powiększyć]

2 komentarze:

  1. Według mnie dobrym miejscem na tego typu zakupy są sklepy numizmatyczne, najlepiej te nowe. tam istnieje możliwość, że właściciele nie zdają sobie sprawy z posiadanych perełek i mozna upolować je za grosze. Ja tak 2 razy w http://www.emonety.pl/ znalazłem drogą monetę wartą 500-600 zł wystawioną za 50...

    Karol

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja u nich kupowałem sztabki złota dwa razy po 5 g i byłem w sumie nadal jestem zadowolony. Ogólnie maja dość konkurencyjne ceny więc warto raz na jakiś czas ich sprawdzić.
      G-G.

      Usuń



Komentarze zawierające linki pozycjonerskie i wyglądające na reklamę będą usuwane.